Förskoleplats.

Just det! Måste bara skriva ur mig detta också. I fredags när jag tömde brevinkastet låg där ett ensamt litet brev. Från kommunen. Jahapp, de vill väl ha in pengar för a-kassa eller något tänkte jag. MEN det var beskedet om förskoleplats! 

Jag skickade in ansökan i januari, så vi har väntat i 2 månader. Under dessa två månader har jag i princip bara hört att folk har sökt just den förskolan till sina barn. Och då den inte är mer än medelstor så tar de ju inte in jättemånga, och så räknar man några med syskonförtur på det. Happ, chansen att vi får plats är alltså minimal. Hade helt ställt in mig på att det blir andra eller tredjehandsvalet. 

Men när jag öppnar och läser kan jag inte låta bli att ge ifrån mig ett glädjetjut och skynda mig för att ringa J för att berätta, att vi FICK plats på vårt första val!! Yes! Samt vilket datum det sätter igång(4 mån och 13 dagar). Det känns lite skrämmande må jag erkänna, att det gått så fort och att han snart ska in i verksamheten. Men ekonomiskt sett blir det här det bästa. Och jag längtar faktiskt litegrann efter att börja jobba också. Men först ska vi njuta av flytt och en bra sommar då min rygg förhoppningsvis blivit bättre, innan det är dags. Så skönt att kunna lämna spekulationerna bakom sig och bara sikta på att göra ett besök i typ maj. :) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback