Hur mycket kan man svära åt en bilbarnstol?

Mycket tydligen! Jag blev så jäkla sur alltså. Önskade verkligen i detta läget att vi hade haft en med isofix. Sen är jag ju galet noga med att den ska sitta som berget

Vi har fått låna en bil av mamma och pappa i nästan 2 veckor och nu skulle alltså bilbarnstolen tillbaka in i vår bil. Den som jag kör. Men av någon märklig anledning av bältena lite kortare än alla andra bilbälten vi provat, varav två av samma bilmärke. Så det är sjukt noga med att inget av bältet glider tillbaka in i förväg. Och vårt lyse i carporten går på rörelsesensor och hålls inte tänd jättelänge när det upplevs stilla, så jag fick försöka veva flertalet gånger utanför bilen för att få lyse, samtidigt som jag skulle hålla ut bältet, surra fast och dra åt. Sedan finns det ju två spännen man ska sätta fast i ryggstödet framför, och det kan man fästa på två olika sätt, ett lättsamt och ett drygt. I den här bilen är det ju såklart på det dryga sättet. Det är sjukt svårt att spänna. Det ville bara jäklas! Sen så var det ju ca -2 till -3 minusgrader också, så man ville ju vara klar snabbt. Men det tog väl tjugo minuter med alla olika omständigheter. 

Nu ska den banne mig sitta fast ett tag!! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback