Dagsvilan.

Idag har jag varit hemma med båda kidsen själv för första gången. Var lite nervös igårkväll, för att det skulle bli kaos. För att den lilla skulle vilja äta hela tiden och den stora skulle se sin chans till bus. 

Men det har gått över förväntan. Det svåra var mitt på dagen vilan. Den stora var övertrött efter en tidig morgonuppstigning och den lilla blev hungrig. Där kom buset och en låst mamma. Lite mer än en timma senare än vanligt slocknade den stora och sedan slocknade även den lilla och jag. 2,5h senare vaknar jag och en kvart senare väcker jag den stora. Tiderna och rutinerna blev lite kaiko så här första gången. Men jisses vad den stora varit på bra humör efter att ha lyckats sova så länge. Då känns det som en fis i rymden att det inte riktigt blev som det brukar. Och det är bara att försöka hitta nya knep för att få rutinerna att fungera, gör det kommer att ske många fler gånger att det bara är vi tre hemma. 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback