Första snön.

Och så var det torsdag. En torsdag då första snön för vintern kom. Trodde
att det var frost men frost som ligger kvar på marken klockan elva på dagen?
Ja, det var snön som låg där. En dag då jag varit ledig. Så även om jag vaknade
tidigt så kunde jag ligga och dra mig rätt länge, hur skönt som helst. Sen
var det bara att vakna till liv, fika, duscha och göra sig klar.


Men när jag skulle ta bilen idag och upptäcker att den inte är hemma håller jag på att bli rasande men ser att bror är hemma och att det troligtvis är mamma som har bilen, pust. Det var bara att gå till hennes jobb och hämta den för att sedan köra och lämna nyckeln på dagis som jag lånade igår. Efter det var jag äntligen på väg till Anna. Har suttit där i några timmar och babblat på, snusat och pussat bebis och sådär.

Snart beger jag mig väl till kroken och min underbara, måste bara invänta hans samtal samt att bilen kommer hem så jag kan brassa iväg i halkan. Sen har jag tänkt fara ut till min storasyster imorgon och hälsa på, ska då även passa på att busa en del med H när vi hämtat hem honom från dagis. Blir nog en väldigt bra dag. :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback