Dan före dan före dopparedan-sysslor.

Jag är så glad idag! För det första så vaknade jag tidigt, till och med så att jag fick ligga och dra mig i sängen och sedan kunde läsa tidningen i lugn och ro medans jag fikade. Därefter bytte jag om och brummade iväg mot teg.

Träna var vad jag gjorde. Och det gick så jävla bra idag! Har inte tappat något alls på kondition eller så de två veckorna jag varit megaförkyld. Gissa om det kändes kul att träna då? Självklart! Och att kunna göra det så tidigt på dagen är lite befriande i sig så att man slipper tänka på det senare på dagen.

Sen var det bara att fara på affärn och handla lite ingredienser till julglassen. Så där gick jag runt och stank med min svettodör. Haha. Sen ser jag när jag står i kassan första gången att jag tog fel grädde, så det var bara att gå och byta. Ställde mig sedan i den kortaste kassakön, men som tog längst tid. Är det inte typiskt? Men samtidigt tyckte jag att gubben som stod framför mig var ganska gullig(han var så försiktig och sen när allt var klart så sa han god jul och allt sådant till kassörskan) så jag tyckte ju samtidigt synd om honom. Men jag blev klar tillslut jag också.

Nu är jag nyduschad och ska precis till att börja med julglassen, så att den finns på
julafton. Ska göra 4 liter, alltså dubbel sats. Receptet finns här. Sen är det bara att
brassa iväg och hämta Vide på förskolan.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback