Update.

Nu har jag bara ett varv kvar med måleriet i två garderober, gissa om det känns skönt! Lyckades ju även skära mig i fingret, när jag målade. Lite wierd sådär. Men målarfärgen gjorde att det inte ens började blöda, jag kunde bara glipa på såret och se blodet ligga kvar där inne i fingret.(Okej, det här kanske var lite äckligt. Jag ber om ursäkt för det.)

Det blev prat om julafton vid middagsbordet. Vilka lekar som det ska tävlas i och lite sådant. Jag känner mig löjlig som är ledsen inombords över att jag inte kommer vara i samma lag som gubben(det är trots allt min första jul som jag inte är med min familj och även om jag vet vilka alla som ska vara här är så känns det ändå jobbigt över att hamna i det andra laget. Speciellt när jag hamnade i "rätt" lag först och sedan blev förflyttad. Suck.).

Han begav sig precis för att fixa det sista varvet måla i taket och borra hål för spottarna. Imorgon så går allting ännu mer framåt, då ska bilningen gjutas igen och därefter ska ju lutningen på golv mot avlopp fixas innan han(kakelkillen) kan fortsätta vidare med kakling och allt det där. Tänk om allt är färdigt i mitten av januari..

Själv sitter jag och fundelurar på hur jag ska planera morgondagen. Och jag funderar på att skjuta på målandet tills på tisdag så att jag bara kan ta det lilla lugna imorgon, tvätta och träna. Vi får se helt enkelt.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback