Storvarslet på volvo.

Dunk, dunk, dunk. Huvudvärk. Den har jag dragits med i ett x antal timmar
nu. Den ger sig inte trots att jag druckit mängder, ätit och bara slöat.

Och alldeles nyss satt jag och såg High school musical, ettan alltså.
Har aldrig sett den förr, bara velat göra det. Det var en okej tjejfilm. Är
sugen på att se tvåan på en gång men vettetusan om jag hinner se
klart den innan jag eventuellt ska till J. Kanske ska fara och överaska
honom i garaget för att göra ngt.

Tycker oerhört synd om alla dom som varslats och ska varslas från Volvo.
Efter nästa storvarsel som sker nu vilken dag som helst så är det hela
1155 + visstidsanställda m.fl som varslats. Tänk dig scenariot där både
pojk och flickvännen jobbar, de har ett eller två barn på dagis och ett hus.
Hur går det för dessa? Måste de sälja huset och många ägodelar och
leva knapert eller kanske börja gå på soc-bidrag? Visst tycker jag synd
om de som tappar jobbet ändå, men på något sätt känns det kanske inte
lika hopplöst för dom ifall deras partner jobbar på ett annat ställe och att
de åtminstone får in några pengar över huvud taget istället för nada. Till
och med jag känner paniken, hur ska alla få jobb på nytt? Umeå kommer
krympa. Jag kastade mig in på ams hemsida och skickade in en jobb-
ansökan bara för att jag kanske borde försöka. Det är ungefär samma som
nu men ja.


Tips! http://www.designadinblogg.se/2007/october/om-menyn-har-hoppat-fel.html

2009-01-13 // 22:22:02

Tips! http://www.designadinblogg.se/2007/october/om-menyn-har-hoppat-fel.html

2009-01-13 // 22:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback