Önsketänkande.

Trots att vi bor på ett ställe där det faktiskt brukar vara riktig vinter så att man kan göra olika vinteraktiviteter och jag ändå kan tycka att det både är kul och mysigt så finns det ändå perioder då man längtar jättemycket till sommaren.

Samtidigt tillåter jag inte mig själv att längta allt för mycket. Då känns det bara som att det tar ännu längre tid innan snön smälter, vi får gå i somriga kläder och slipper våra allra tjockaste ytterkläder. Men ibland kan man inte hejda sig själv, man ser bilder från föregående sommar där man är solbrun och allt som hör till och man bara längtar till solens värmande strålar, ljusa sommarnätter och en massa annat.

Nu så tänker jag ändå positivt i det hela och tänker tillbaka på förra året, då det faktiskt i slutet av mars börjar gå mot behagligare tider, och det är ju inte SÅ länge kvar till slutet av mars trots allt. Sen kan jag ju inte annat än att hoppas att det blir en varm sommar i år!

Och så bjuder jag på en vintrig bild från idag!

Foto; Jag.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback