Stavros.

På onsdagen hade vi bestämt att hänga med Erik och Jessica till Stavros för att ligga på en annan strand som tydligen skulle vara fin. En strand som inte var så jättestor och med lugnt vatten då det var en vik i havet. Så salt att håret blev alldeles hårt. Halvseg efter föregående kväll men inte så farligt. Var fin sand och alldeles klart vatten(var ganska fränt när man såg en boksida på botten och blev lite förstorad, jag tyckte det var snyggt).

Vi gottade i oss första pizzan där borta som var svingod, det satt ju inte helt fel med något flottigt. Det enda som inte var en höjdare med det där stället var dasset. Kan man ens kalla det dass när det bara är ett hål i golvet och med en sketen dörr som knappt går att stänga? Enda stället vi var på där det inte var en relativt eller väldigt fin toa. På slutet fick jag dock en sjuhelsickes huvudvärk, inte ens skuggan och vatten hjälpte så jag höll halvt om halvt på att förgås när vi satt i bilen på väg tillbaka utan ac på, snacka om illamående. Men jag pallade inte mer än halva vägen innan de fick lov att slå på den(de andra var alldeles blöta så de ville inte börja frysa av att det drog kallt, haha).





Sen stannade vi på en annan strand(längst ut i kanten av stranden som gick genom platanias bland annat) med ganska läcker sand(den klibbade fast och satt kvar där) och skyhöga vågor som grabbarna lekte gärnet i(önskar att jag inte hade haft så förbannat ont i huvudet så jag också hade kunnat!). Jag mojsade på med sanden istället innan vi begav oss "hem".(Klockan var 18.00 då vi kom fram). Då var det skönt att äntligen få stoppa i sig två alvedon och halsa lite vatten innan vi gick ner på stranden en sväng igen. Där var det ännu högre och galnare vågor, som jag inte heller hoppade i. Men allt eftersom släppte huvudvärken och jag kunde iallafall hoppa i poolen. :)






Var så härligt att fixa sig och gå till närmsta resturang innan vi köpte lite nya chips, drog oss in på rummet och vräkte i oss medans jag läste och J glodde på fotboll tills vi slocknade en halvtimma senare. Så pigga var visst vi. :)


Vi tog första vänster så var vi nästan på rummet.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback