SÅ GLAD.

Jag är äntligen klar ute på ballen!! Det saknas bara en massa kuddar för att det ska vara helt finito. Golvet fixade jag ju för ca 3 veckor sedan men resten började jag med i fredags, och kunde med lite tur ha varit klar igår. Men då räckte ju inte sladden på slagborren och då vi hade hämtat den efter middagen ville vi inte störa grannarna med det ljudet på kvällskvisten. Så idag har vi borrat och så har jag satt upp krokarna, de strukna gardinerna samt kättingarna och ljusskålarna(vad sjutton heter de egentligen?). Och ändå har jag hunnit handla och äta en rejäl brakfrukost, suttit i solen ute på balkongen och läst och bara njutit av att det bara är kuddar som återstår av projektet(har bara två st där än så länge som jag sytt egna överdrag till, och vill väl ha 4-6st till). Vilken tur att vi varit långlediga i helgen så att jag kunnat ta tag i projektet och blivit klar. Bilder kommer när resterande kuddar är på plats. Samtidigt som man ändå hunnit göra annat och fått känna som att det är en tjuvstart på semestern som börjar om 4 veckor. Men nu är det bara att ladda upp sig och försöka ta sig isäng i tid, för imorgon ska jag upp halvsex.

Skulle bara behöva ställa undan strykbrädan och strykjärnet nu så att jag kan ta en avslutande svängom med dammsugaren innan jag lämnar tillbaka filmen vi hyrde igår, sjukt störigt att jag inte kom ihåg den innan jag gick och handlade.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback