Back.

Känner mig helt matt nu. Snacka om att det är en tålamodsprövande grej att byta handtag på gamla dörrar. Har hållt på i över en timme och svurit mig igenom det. Och tillslut, efter nödlösningar och när skruvarna väl ville fästa så är det klart. Känner bara att jag skulle vilja ha nya, vita dörrar i lägenheten, men det är önsketänkande. Det värsta är att jag bara bytt på en av två dörrar ännu(tiden sprang iväg för att det djävlades ordentligt).

Efter jobbet idag for jag och köpte dessa handtag, lite nytt för att fixa balkongen lite, hämta ut två paket samt handla inför middagen som äntligen skulle bli chili con carne. Maten blev sjukt god och jag kan inte känna mig nöjdare. Det bästa av allt är ju att det går att äta utan ris utan problem. Och så har jag hållt på med handtaget så länge att tiden är för mycket allra redan. Balkongen ska jag ta tag i när J är bortrest och jag kommer ha massor med egentid(önskar bara jag kunde tillverka den där bänken jag hade tänkt mig också).

Helgen har varit kanon men gått för fort. Lördag så var jag barnvakt åt systerbarnen mina i 5 timmar innan jag handlade middag och förberedde med tsatsiki och allt. Det hela slutade i att vi bjöd Anthon och Chrille på middag och vi fick oss en sjukt trevlig kväll. R var också här. Fem personer var allt vad som krävdes för en trevlig kväll denna helg. Vi for ut på Olle´s en tväris men blev inte så långvariga. Gårdagen ville jag njuta av att bara vara och det var precis vad jag gjorde.

Föresten, vilket finväder vi haft idag! Över 20 grader. Och nu, när klockan är strax över nio så är det 15 grader ute. Är det nu sommaren är på väg på riktigt? När det till och med varit ljumma vindar. Underbart i sådana fall.


Slog faktiskt till och använde nya klänningen och "kavajen" i lördags. Klänningen diggade jag, men bara
om bältet i midjan satt där. Annars var den mindre fin. Hoppas på att kunna köra detta barbent i sommar. :)


Jätte söt klänning :)

2011-05-21 // 02:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback