Projekt.

I somras påbörjade jag mitt projekt "växasäng åt lilleman". Tänkte liksom få själva omvandlingen gjord i tid, långt före han skulle byta. Det var bara det att det var SÅ jäkla svårt att slipa den med den maskinen jag använde, trots grövsta pappret. Använde till och med värmepistol för att få färgen att släppa underifrån. Gick en aningen bättre, men ändå kasst. Så inte ens en tredjedel av slipandet blev klart. 

Sedan dess har jag mest grämt mig. Försökt hitta åt någon som slipar möbler som man inte kan ta isär till skivor, funderat på om vi ska sälja iväg den och köpa en annan. Fast jag vet ju att den kommer bli jättefin om den väl blir klar. Det har bara tagit emot ännu mer att göra det som gravid, samtidigt som vi behöver den ännu mer för att bebis ska överta spjälsängen. 

Nu har J lovat att hjälpa mig med slipningen, se till att vi får den klar. Speciellt nu när vi bara har ca 3 månader på oss. Och när hans föräldrar lånat en bättre slipmaskin, som bu även vi ska få låna. Så jag hoppas att det inte ska krångla på tok för mycket för honom. 

Så nu ska jag alltså bestämma vilken färg sängen ska bli. Vit eller ljusgrå. Vilken färg som är bäst och helst mest miljövänlig. Samt måttbeställa madrass då vi inte har någon som passar i sängen. 

Jag håller mina tummar för att det ska gå hela vägen in i mål nu! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback