Vabruari startade tidigt.

Vi hade en halvdan natt här hemma inatt. Mellan 01 och 04 så vaknade den lille herrn i huset till och ropade en gång i timmen. Kunde inte märka av något "fel", för han somnade då om varje gång utan något större bekymmer. Det var ändå så att han skulle ha klarat av förskolan. Men så imorse, när jag skulle till att ta på ytterkläderna och den lille precis ätit välling så tycker jag ändå att han är lite glansig i ögonen och säger till J att vi snabbtempar innan jag far. Och där fanns febern, såklart. Så det var bara till att ringa både jobb och förskola och stanna hemma. Och stanna hemma gör vi veckan ut. Förmodligen hade han lite feber redan inatt, men ändå inte så att han var skållhet. Och förutom glansen i ögonen imorse så fanns inga andra symptom. Nu håller vi tummarna bara att det inte är scharlakansfeber, som ju går på hans förskola. 

Nu när vi lix är hemma, tycker jag att Mio kan lyckas leverera möblerna på utsatt leveransdatum(1 vecka efter lagd beställning, vilket var igårkväll) så slipper J fara hem enkom för det. Hade ju passat ypperligt. Ska nog faktiskt ta och ringa dit och höra mig för efter 10. 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback