Frisk vår? Ja, tack!

Runt 16 klassas jag som frisk. 48 timmar sedan sista kräkning(som var tidigare än så) och första lilla matintaget. Jag har varit så grymt försiktig med maten, bara för att verkligen inte riskera något. Det dygnet magsjukan härjade var vidrigt! 

Fick dock höra att det nu är igång för tredje gången på förskolan, och jag måste medge att jag är nojig för att mini ska få det igen. Vi som ska kalasa för honom på söndag. Och vi hoppas så på att kunna genomföra det, och inte behöver skjuta upp det. Framför allt eftersom att vi inte vet om bebis vill ut tidigare precis som sin storebror. Vi vill att han ska få en egen speciell dag där vi firar honom, även om det är två dagar före den riktiga dagen. Så nu får vi bara hålla tummarna för att vi gjort bort alla baciller för den här våren(vi har ju bara bytt av varandra under två hela månader).

Jag har ju hållit mig på toaletten uppe och i vårt sovrum i en evighet känns det som, för att inte utsätta de andra för bacillerna. Jag är otroligt less på att ligga inne i sovrummet, men om de andra slipper så är det värt det flera gånger om. Hur mycket än kroppen protesterar. Jag har roat mig med att se 'päron i solen' på telefonen och målat i min målarbok. Och idag har jag rensat hela min mail på de över 7000 mejlen jag bara låtit ligga där. Men nu så ska jag vara for fight, bortsett från att jag har lite snuva kvar bara. 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback