Lite aktivitet.

Äntligen har vi fått göra något annat än att bara sitta inne i hemmet. Redan på fredagen var mini pigg, vi var lite återhållsamma på matintaget bara. Snarare lite och ofta än mycket och sällan. Så på lördagen var allt som vanligt igen, tack och lov. Jag slog en lov på stan och köpte sista födelsedagspresenterna bland annat. Sedan var vi ut på utflykt. Båda de här grejerna kändes som en befrielse för mig efter att ha suttit instängd i en veckas tid. 

Idag räknades vi som smittfria, men vi hade ställt in kalasandet för säkerhets skull. Så vi var och lät mini åka skridskor på förmiddagen, vilket han som alltid uppskattar. Han är så otroligt viljestark när det gäller att åka skridskor att vi blir lika fascinerade varje gång. Jag har börjat plocka i vårt "rat-rum" som vi knappt har rört sedan vi flyttade in. Mer än att vi letat rätt på enstaka grejer och stuvat in ännu mer i en salig röra. Jag är inte klar än, men man kan ju se en hel del av golvet faktiskt. Och så skulle vi promenera, och den här gravida kroppen är verkligen ett projekt. Vätskan gör sig påmind ibland, som idag när alla mina skor var på tok för trånga(ville inte gå i skoterskorna). Men det fick gå ändå. Då var frågan bara om fogarna skulle hålla? Nja, den som vanligtvis strular mest, den höll sig väldigt bra. Men jääklar vad det tröck i bäckenet ner mot ljumskarna. Trots de grejerna då var det riktigt skönt att komma ut och röra lite på sig. Men nu ligger jag strandad i soffan och ska försöka ta mig i kragen och hoppa in i duschen så att det är gjort. 

Igårkväll var det lite speciellt. Den här bilden tog jag vid 22.10. Så igår(v35+4), den tiden, hade vi gått exakt lika långt i graviditeten som förra gången när vattnet gick med buller och brak(på stand up, forsade i princip allt ut, precis som man ser på film). Igårkväll gick inte vattnet, inte minsta känning av något annat heller. Vi skulle alltså få baka bebis längre den här gången. Känns bra, går gärna minst 2 veckor till! Även om det säkert kommer kännas lite som att jag går på övertid nu. Men jag är väl medveten om att det kan starta när som helst, var som helst och hur som helst efter hur det var sist.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback