Rännande hit och dit.

Surströmmingsmiddagen i fredags var väldigt trevlig fast än jag var den enda som inte åt med strömming i min klämma. Med en hel del prat och lite snapsar i oss så for vi till J´s vän han och jag där det var en hel del festande folk. Spontanitet ännu en gång.

Igår fick vi en heldag ute i farmors stuga där pappa grävde i landet, bröderna klippte häcken, J och fasters man högg en hel hög med ved. Vi tjejer/kvinnor sysselsatte oss med att ta hand om alla barn, underhålla dom, hjälpa till med lite mer kvinnlig göra. Vedhuggarna fick den klart jobbigaste uppgiften, de högg ved i 3 timmar ungefär. När man spenderat dagen där ute blir man ganska trött och loj, så en tidig lördagkväll var vi värda att unna oss själva och sov som stockar det gjorde vi.





Och imorgon så är det måndag igen. Vem vet, kanske ringer de imorgonbitti
om jobb eller så får jag en ledig dag då jag kan ta mig ner till stan.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback