Stoppade av snuten.

Inatt fick jag landa, hemma. Näst intill tröttast i världen dessutom. Igår sov jag på kroken efter att vi hade tagit vår härliga promenad och sett saw, och lite annat. Vaknade egentligen lite för tidigt enligt min mening men vafan, kanske var lika bra. Sköljde av mig och åt innan jag for hem och hämtade badkläder och for ut till systeryster och systerson. Vi for ut till en strand ingen av oss hade varit på förr, vid havet. Jag doppade mig, men myrorna i sanden kunde man inte göra annat än att hata. Ungefär. Väl hemma hos henne så glassade vi ute i solen, tills hennes snälla tant till granne bjöd på glass, ja bara sådär. Tillsammans gjorde vi systrar en supergod sallad och efteråt sprang jag runt och busade så mycket med Hugo att hans ben tillslut vek sig när han skrattade. Blev en aningen rörd av att han grät när jag for.


Utelåst, oja. Och jag hade som bråttom. Fick skynda mig till brorsan för att låna nyckel och kasta mig i duschen och allt dedär innan Anna kom. Vi skulle ut till Nordmaling, öltältet och de där. Tappade min telefon, men fann den igen. Vi gick in trots att vi inte hade tänkt det. Såg en rolig tant som shakade ass, som det senare dessutom visade sig att hon hade magtröja under koftan. Felice sa efteråt att några grabbs synligt hade pekat mot vårt bord och glott. Och den där satans gubben som sa till mig "eh, du är ju en stockholmska" och nej det är jag inte. Men det hjälpte inte att jag nekade det och dessutom pratar norrländska. Systrarna Edlund snack bland de äldre och på mig då jävlar hade brevbärarn vare framme. Men jag är ju inte en Edlund. På väg att skjutsa hem Annas familj blev vi stoppade av polisen, vi fick böter men hade ändå tur i oturen. Det kunde ha blivit mycket värre. Sen jävlar brassade vi på.

Och nu snart ska jag iväg på 1årskalas, brorsson
som fyller år. Om 25 minuter, och jag sitter fortfarande
som om jag nyss klivit upp ur sängen. Borde kanske
fixa de där.

Jag hoppas, hoppas, hoppas att du verkligen
kommer hem idag. Åh gud så jag skulle bli
glad. Du är så fin och jag vill vara dig nära.

Måste bara säga att jag hatar sånna där konstiga
sms, vad hjälper det att dom skickas till mig eg.?
.
Lite eftersläntrande bilder från Rödåsel.
Bland annat på fladdermusen, och när
vi står i den iskalla badtunnan innan det
är någon värme.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback