Here we go.

Don´t worry, be happy...
Eller ja, får jag in jobb för tis,ons & tors så kan
jag kanske få känna den känslan, att jag slipper
få alldeles galet för lite pengar i slutet av December.
För idag har jag jobbat och på fredag väntar ett
niotimmarspass.


Möttes av en väldigt frågande blick när jag kom till jobbet imorse, det var två flickor. Dom kände knappt igen mig förns jag kom riktigt nära och inte kunde låta bli att le. "Men Tina! Varför har du färgat håret?" , eeh ja, jag ville det. Det har kommit fram massor med barn och frågat "har du färgat håret?", nej det har jag inte, det är bara du som är färgblind. "Ha ha". Men vissa tål sånt. Vissa såg faktiskt även att jag hade klippt mig, även om jag bara har toppat bort en sådär 2½ centimeter ungefär. Får väl ta det som att det ser fräscht ut.

Ja, i fredags påbörjades det. Det blev en mellanbrun färg med en hel del inslag av rött för att inte få någon grönaktig brun nyans. Det blev helt okej och det kändes skönt att vänja sig över en dag innan den mörkare, kallare tonen skulle få inta sin plats på mitt huvud. Så på lördagen färgades det mörkare, sen så toppades det och tillslut så las det in några ljusbrunaktiga slingor för att ge lite nyanser. Jag är nöjd men inte helt van än då jag varit blond i över ett år.

Två tjejer kommer in till mig i klassrummet just i starten, den lektionen jag ska bossa över. "Skulle du kunna komma ut? Vi vill prata med dig." Jaja tänker jag och går ut. "Det är en tjej i fyran som kastat upp en killes mössa på förrådstaket och nu kan dom inte få ner den. Hon vill inte att hennes fröken ska få veta det här för att hon vill inte få en utskällning." Jaha, och ni tror inte att killen kommer berätta det då och allting kommer fram ändå? "Nej, för han höll fast henne och hon gjorde illa sig och då lovade han att inte säga något för då skulle han också få en utskällning".
Tjejerna kikar ut genom fönstret och ser att tjejen och två andra tjejer kommer gåendes och håller mössan i handen, varpå de springer dit för att höra hur det gick till. De kommer tillbaka inom loppet av 30 sekunder och den ena vräker ur sig "Det var en kille med världens längsta pinne som fick ner den, alltså INTE pinnen mellan benen! hihi".

Nu däremot är det dags för käk.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback