Önskelista julen -08

Jag behöver införskaffa mig en egen bil.
Så är det bara.


De klagar på mig för att jag inte tränar längre, men så fort man
tänker börja och kommer behöva bilen, som ikväll. Så får man
inte. Det är bara irriterande att lillebror klarade körkortet i torsdags
och typ har fått ha bilen varje dag sedan dess. Iallafall torsdag,
lördag, söndag och idag. Så många dagar på rad har inte ens
jag haft den sen jag tog körkortet i februari.

När man väl har tagit tummen ur och piskat på sig själv med
tankarna "du måste göra det nu, när blir det annars av? var
inte så jädrans lat, du har pratat om det här sedan i somras."
Och hur långt kommer man, hur långt rör man sig? Till neder-
våningen och sedan upp igen. Förjävla mycket motion/styrka.

Önskelista julen 2008:
En bil.

(Ja, jag vet. Tidigt. Men vadå, det är ju ändå "bara" 9 veckor och
2 dagar tills det är julafton. Än mer tragiskt att man har koll på
det, men jag skyller på ungarna på jobbet. Det är dom som
berättar sådana saker så att det sprids i personalrummet. Men
hittills är det de enda jag vet som jag vill skriva på min önske-
lista i hopp om att jag ska få det men med stor tro om att det
inte kommer bli på det viset.)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback