Så var det måndag igen.

För en gångs skull känns det inte som att helgen bara har rusat iväg.
Men det beror väl mestadels på att man har hunnit göra saker samt
slappat och bara njutit av att det är helg.


Fredagskvällen bestod av god mat, idoltittande och slöhet på hög nivå och läggdags
väldigt tidigt för en fredag, grymt härlig kväll. Lördagen så for vi runt och tittade lite här
och var, har spanat in en ny kamera jag vill köpa i slutet av månaden samt att jag köpte
mig en ny(bra!) plattång. Senare på kvällen så skulle J och hans grabbgäng dricka nå
bärs och sådär så jag följde med en stund i början och sen skjutsade jag dom vidare
till en annan. Sen for jag själv till Mira och hälsade på med Anna, de hade förfest där
och vi babblade på en hel del innan jag och Anna for och kikade hur det gick för J och
hans grabbgäng. Regnet gjorde en riktigt blöt, man såg väl nästan ut som en blöthund
i slutet av kvällen när vi hade skjutsat vissa till krogen och jag och J skulle hem.

Gårdagen var också väldigt slapp. När J och hans vän for på hockeyn så for jag till Anna och hälsade på, gav henne den försenade födelsedagspresenten. Och det är så trevligt att bara sitta och surra ibland. Hoppas en vin och myskväll blir av där i början på december någon gång, vore nice. Men resten av kvällen spenderade jag och min fina prins i soffan med en massa gotta.

Och idag var det jobb igen. Kaotisk morgon, men det la sig väldigt fort som tur var. Jag är ju fortfarande på samma avdelning och är det imorgon och på onsdag också. Sen har jag fått in torsdagen också men på en annan avdelning och fredagen också på ännu en annan avdelning. Men jag vet iallafall att jag har jobb veckan ut så jag klagar inte. Håller det i sig så här med jobb månaden ut lär jag få en rätt bra lön i november, lagomt för julklappsinhandling. Jag tycker inte om att behöva tänka på det även om det är mysigt. Men jag har i princip inga förslag på vad jag ska/kan köpa för julklappar i år. Harjeligen.

Rappakalja. Du har gjort det bra om du har läst allt.

Dagens plus:
Det har varit relativt varmt så man har inte behövt ha vinterjackan på sig ute.
Dagens minus: Ett fruset lås imorse på cykeln som fick värmas upp med en tändare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback