Svinkoppor och grönsaksdisco.

Heeeelg! Jag har längtat. Åh vad jag ska njuta. Och ja,
helgen började med att jag brände mig som tusan på
tummen när vi skulle äta.


Idag var det grönsaksdisco på jobbet vilket var alla ungars höjdpunkt. Och jag kan ju även skryta med att vi bara hade 8 barn idag på avdelningen där jag varit, 5 sjuka. Med tanke på den lilla barnaskaran så har det varit en ganska lugn och skön fredag. Börjar dock oroa mig över att jag kommer få svinkoppor, varför? jo för att det går på dagis just nu(streptokocker som exempelvis går in i ett litet litet sår, man får hemska utslag och man får gå på penicillin i 10 dagar), det smittar rätt ordentligt så jag har spritat händerna flera ggr idag. (Prickarna utvecklas snabbt till varfyllda blåsor som senare utvecklas till sårskorpor, samtidigt som det kan dyka upp nya koppor i närheten eller på andra ställen på kroppen. Med behandling läker såren efter 7-10 dagar.) Sen ska det även tydligen gå höstblåsor runt om på dagis här i stan, vi har inte fått veta om någon än. Varför är jag orolig att just jag ska få detta? Det ska jag tala om. För att är någon unge sjuk och råkar hosta eller nysa på en så blir jag alltid förkyld, tidigt i våras fick jag magsjuka. Varför skulle man då lyckas undkomma svinkoppor? Jaja, jag hoppas jag undkommer det iallafall.


Jag känner mig för seg för att orka göra något just nu, men samtidigt
känns det inte vettigt att lägga sig på sängen en stund heller även om
det skulle vara det absolut skönaste och det jag kanske skulle behöva.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback