Minusgrader.

Tänka sig att det nu, två fredagar efter varandra varit helt rätt personer som åkt ut ur idol.
Han som åkte förra veckan och hon som åkte i fredags höll verkligen inte samma klass
som de andra och deras röster har varit allt för veka.


Det var längesedan jag frös så mycket som jag gjorde igår fast än solen faktiskt sken och
själva vädret var sånt där superfint höstväder. När bilarna skulle tvättas så hjälpte jag till
med avfettningen på första, hann sedan hem och dricka varm choklad för att återfå värmen,
ta på mig en varmare tröja, ta vinterjackan och ugg´sen ist för finjackan och nystövlarna. Då
blev det nästan skönt ute. Sen for jag dit med andra bilen, hjälpte till med avfettningen och
satt sedan i den som var klar och väntade, och njöt av värmen som uppstod iom att solen
låg på och värmde. Men det blev i princip en heldag ute hos J´s föräldrar igår, med gómiddag
och sånt där vettigt göra som att städa ur bilen de ska sälja och så. Ska jag tala om att det
var -2,4 grader klockan 20.00 igårkväll? Det var det, sinnessjukt vad kylan smugit sig på oss.

Väntar bara på att A ska höra av sig om att de har fått komma hem och att
dom nu orkar med besök. Var och köpte en present åt knytet igår också.
Passade även på att stötta bröstcancerfonden genom att köpa ett sådant
där rosa band, som även fick inta en plats på finjackan.

Igårkväll provade vi Ben & Jerry´s glass för första gången båda två. Typ sist i världen känns det som. Men gott var det. Vi provade Caramel Chew Chew(vaniljglass med kolasnurr och massor av chokladtoffee-godisar gömda inuti). Men jag börjar mer och mer misstänka att jag är allergisk mot vissa glassorter, det kan förklara varför jag tycker att isglass är en höjdare. Köpte även en ny mandarinpåse(spanska satsumas), inte klementiner som jag sist skrev att det var, och de är fortfarande sådär goda som förra nätpåsen jag köpte var.

Ikväll är det jag som har ungarna och hundarna att ta
hand om. Mamma och pappa är i sundsvall. Och då
är det jag och lillebror som får sköta det här hemma.

080725, kärlek!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback