Vad är det som gör att barnen får sämre dagar ibland?

Jag tycker banne mig att det är härligare att börja jobba halv sju på morgonen
och få sluta tidigt än att börja senare och därmed även sluta senare. Jag slutade
för snart en timme sedan eftersom jag inte tog ut min lunchrast.


Det är soligt och fint men blåsigt och kallt. Hösten skulle gärna kunna få vara 5 grader varmare.

Jag ska alldeles strax kasta in nå tvätt i tvättmaskinen och sen ska jag gå till brorsans tjej och hälsa på hon och lille V en stund. Var bra nog länge sedan jag var dit så det är faktiskt på tiden. Det är ju inte mer än 200-300 meter dit. Mycket bättre att göra det än att sitta hemma och kanske somna och sova bort några timmar. Vill ändå kunna somna ikväll om jag ska orka jobba 10½ timme imorgon.

Varför lyckas ungar så galant vissa dagar och allting bara brister andra dagar? Vad är det som gör att det inte är ungefär jämnt alla dagar? 4 dagar utan blöja kan gå galant men 1 dag så funkar det inte alls. 4 dagar tappar de ut ett mjölkpaket eller spiller ut glaset och 1 dag funkar det brilliant. Jag tror att det handlar om mer än otursdagar men jag kan inte komma på vad det riktigt skulle vara heller som gör att det blir sådär.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback