Kunde inte hålla pengarna på kortet.

Nyss hemkommen efter en tretimmarsrajd på stan med Anna.

Vi shoppade litegrann innan vi slog oss ner på Catharinas för en macka istället för på ett fik med kladdkaka. Gott. Just när vi ätit klart och Johanna ringt och berättat att hon tagit körkortet idag(Grattis vännen!) så såg jag smset om att min parkering hade gått ut, och den hade gått ut för en halvtimme sedan, och Annas var precis på väg att gå ut så vi skyndade oss med rappa steg ner till kajen och jag befarade det värsta, att jag skulle ha fått böter. Men, jag klarade mig. Glädjen där. Sen gick vi runt en timme till i lugn och ro. Har fått med mig en ny kjol, en mössa, en nagelfil, ett nytt rouge och 4 par sockar hem. Kunde inte se till att hålla fingrarna i styr helt enkelt.

Nu när jag väl är hemma fick jag höra av mamma om att rektorn på skolan hade ett jobb till mig som han undrade om jag ville ha, typ som personlig assistent åt en flicka som ska gå på fritids med ettorna. Dock var det bara 3 timmar per dag, så det är ju lite för lite. 5 timmar per dag och jag hade nog tagit det, 6 timmar då hade jag lätt tagit det. Jag måste uppenbarligen ha varit duktig i torsdags när jag fick jobba med självaste rektorn? Känns lite så iaf när man får ett erbjudande. Men jag har ju iallafall jobb 15-19 september vad jag vet just nu i ena fritidstvåan, och det är ju inte så fel det.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback