Syndat!

Kära bloggen, idag har vi syndat!
Dock så får du inte veta mer om den saken.


Skoter i massor och grillning i skoterstugan på vittjåkk(det är typ tradition att vi far till den). Tycker däremot inte det var så roligt när jag blev lämnad själv(förutom mamma, pappa och ungarna) och dom andra var iväg med skotrarna en sväng. Då höll vi igång elden till dom, så att dom kunde grilla pinnbröd och falukörven. Men när jag och J var ute på en ganska lång tur och dom åt korv me bröd så höll dom inte igång den till oss, vilket ledde till att vi fick äta rå korv me brö, riktigt äckligt.

Sen kom det turister dit, utlänningar. Då i princip alla verkade vettskrämda för hundarna. Vi for hem i den vevan. Så jag och J for och badade sen på badhuset, bara vi två. 33 grader i vattnet och fullt med folk, men det var skönt att bara vara vi två en stund. Var man inte tillräckligt trött efter hela dagen ute så kan jag nämna att man var det efter badet.

Och varför jag har tid att bara ligga i sängen nu och spendera lite tid vid datorn istället för att sitta uppe, se på tv och käka godis och ta en kall öl är simpel och extremt tråkig. J, syster, hennes kille och Stefan är ute och kör skoter. Sån där rolig körning kan jag ju tillägga. Jag fick inte följa, J ville kunna få köra själv och leka, det är mycket lättare. Så här ligger jag i min ensamhet(att sitta där uppe skulle vara precis som att vara hemma) och har försökt sova, hur trött jag nu än må vara så kan jag inte somna. Tänker på tok för mycket. Känner mig delvis ledsen över att ligga här själv, det är inte direkt vad jag hade väntat mig av kvällen. Samtidigt som jag förstår J till fullo.

Imorgon är det planerat att det blir utgång. Ärligt talat tycker jag att det känns åt helvette. Ännu mer när jag hunnit tänka ut att jag fan inte har med mig några "utgångskläder" hit och isf måste gå ut i mina slitna svara reebok sneakers. Hur kul är det? Jag som gillar att piffa till mig åtminstone lite. Men än så länge har jag hållit god min om det här och jag vet inte vars det slutar. Kan vi inte lika gärna sitta här och sällskapsdricka lite, så att mamma och pappa också får vara med och så att vi kan spela lite sällskapsspel? Jag vet inte, har nog haft för mycket tid till att tänka nu.

Sen har jag ingen aning om vars jag lagt min kamera heller,
och jag har ingen lust att gå upp och leta den just nu så att ¨
jag får återkomma med det sen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback