Valborgssupande en tonårsgrej?

Jag hatar när jag känner mig som en argbigga. Det är inget jag vill.
Men vafaaan, valborg, hur överskattat är inte det? Var inte det en sån
där helg som man bara utnyttjade att supa på när man var yngre, bara
för att ha en anledning till det?

Sist vi var ut  var i lördags, och tydligen så verkar torsdag vara oroväckande
nära att bli på liknande vis och inte alls i min smak. Jag känner mig som en
sur gammal hagga som blivit för vuxen för valborgsfirande på sånt vis. En
god grillning och måttlig dricka i sällskaplig mängd är mer min stil, varför
kan inte fler tycka det?

Vill fan inte gå och gräma mig över skiten. Jag sa att blir det rejäl fest, då orkar inte jag, då sitter jag hellre hemma helt själv. Men känner jag mig själv kommer jag inte kunna slopa det hela eftersom jag ändå vill spendera kvällen med min pojke och inte i sällskap av väggar och en dator.


Vad ska du göra på valborg?

Jag är för trött för det här nu.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback