En bra dag var det.

Det kändes som att jag var minst lika nervös som brudparet igår, men det
kan jag ju självklart inte ha varit. Men efter att ha varit på J´s släktträff ca 2 timmar
så fick jag lite stress angående vad jag skulle ha på mig(blev samma som på
förra bröllopet) och satt och rullade tummarna hela vägen ut till Bjurholm.

Vackert, vackert och fint. Så fina. Vackra och glada. Vädret var på deras sida också.
Bröllopsmiddagen var inte illa, varken förrätt eller varmrätt. Helt enkelt väldigt mycke
smaskens. Rensteksrulle och en kanongod oxfile med svamp och potatisbakelse
med ett parmaflarn. Hade varit nöjd om jag kunde få det idag igen. Vårat bort var
lättsamt(brudgummens kompisar med partner). Vi skulle skriva en låt tillsammans,
om paret ur melodin "Boten Anna". Fasen vad roligt framträdandet var. Vi var bra.
Enligt oss, bäst. Sen braka festen lös och det blev mycket, väldigt mycket dans
och prat. Det var sinnessjukt trevligt, allt var så fint. Och det stängde.

Efterfest på sviten med brudparet var planen.(Riiktigt fiin svit!) Men skulle vi ta oss
in till stan så var vi tvugna att fara, rätt tråkigt men som sagt, ingen valmöjlighet. Så
där fick bilen stå kvar ute i Vännäs.

Väl inne i stan ger vi upp tanken på subwaymackan ståendes i kön, korvmacka hemma
lät så lockande. Det som var uppretande var att jag hade lämnat nyckeln hemma, tyckte
inte att vi behövde ha med oss båda. Det är bara det att J råkade glömma den vi hade med,
i bilen. 2 mil bort. Fan. Men vi promenerade och var osäkra, ösregnet kom och vi dröp i
regnvatten i våra finkläder och mitt hår låg slickat efter huvudet. Vi visste inte ens om vi
skulle kunna ta oss in. Det var modigt av J att våga ringa på hos grannen klockan 3 på
natten för att höra om han kunde öppna åt oss. Jag stod ute i regnet och tyckte allt var
pinsamt. Men vi tog oss in(och vår sista chans följde med in, en kompis till J.) Och vi
spelade Buzz i en timme. Som jag vann, jag var bäst. Vann med 8 poäng över dom.
Fan så skönt att sova sen.

Riktigt bra dag!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback