Ut och in dagen.

Tredje dagen den här veckan som jag kliver upp tidigt, utan jobb. Trots att jag sov så förbannat skönt när J´s väckare ringde så låg jag inte kvar i sängen sen fastän jag mest troligt hade kunnat. Och här sitter jag nu i min nya hårfärg och inser att jag tagit på mig tröjan ut och in och bak och fram. Suck. Till min glädje är det iallafall ruggväder idag så jag kan sitta inne med gott samvete.

Jag drömde om en gammal kompis inatt (K.M). Att vi träffades i nutid, att de bodde kvar på samma ställe, hon hade fått två småsyskon till och att vi hade riktigt trevligt tillsammans. Vi umgicks med varandra i hela 7år, vi gick i samma klass och vi båda hade hästar som intresse.(Jag har varit en riktig hästnörd, men planscher som fyllde hela väggarna och jag var i stallet så ofta jag kunde). Vi hade tillochmed ett gemensamt födelsedagskalas, maskerad, och jag var utklädd till häxa om jag inte minns helt fel. Det är lite ledsamt när jag tänker tillbaka på allt det roliga vi gjort med tanke på att vi gled isär på högstadiet. Sen var det inte lättast att ta upp vänskapen efter det heller, hon började plugga i en annan stad, många mil härifrån. Men vi har pratats vid via datorn när hon var upp hit sist, men jag tror att hon flyttat söderut igen. Varför drömde jag om det här just inatt? Jag tror att jag hade velat att hon stannade här uppe så att vi kunde återuppta vänskapen. Hon är en person som jag saknar.

Det finns andra jag saknar också.
.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback