Årets 3 första klappar.

Samlade ihop en mängd saker som jag kan behöva ha hemma tills imorgonkväll(gubben är iväg på kurs) och så skrapade jag rutan till förbannelse, det gick ju tammefan inte. I förrgår var det minus 5 grader och kallt, igår var det plus 3-4 grader och ösregn hela dagen för att återigen bli -4.5 grader idag. Inte konstigt det var svårt att skrapa rutan, det var bergis regnet som hade frusse.

Hem kom jag, och frös det gjorde jag. Väl inne fixade jag några jullåtar på datorn och satte igång med årets första julklappsinslagning då jag faktiskt hade 3 stycken hemma och klara. 3 julklappar är nu klara, till tre av mina syskonbarn.

Är det bara jag som typ samlar kartonger inför julklappsinslagningar för att ha något att lägga sakerna i och sen när det väl är dags så glömmer man bort totalt att man har dom? Jag har 3 ganska stora nu. Vore ju kul om man blev kvitt dom.

Nu ska jag sätta igång en maskin tvätt, dammsuga och ta fram ljusstaken till mitt fönster(har mitt adventsfixande idag då jag är hemma och ska vara hemma tills imorgonkväll, det passar bäst så). Då hinner jag få njuta lite av det också.

Ska ta lite kort sen och visa.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback