Julglass kanske?

06.45 vaknade jag till liv idag efter otroligt lite sömn inatt. Gissa tre gånger om det var lätt att somna igårkväll när jag hade sovit tidigare på kvällen? Självklart vände och vred jag på mig tills det kändes som ett gymnastikpass. Men jag vaknade, klev upp och gjorde mig klar innan jag ringde jobbsupport för att hoppas på jobb.

Nu är det 1timme och 50 minuter sedan. Har dom ringt upp mig ännu med jobb? Nej! Suck. Antar att det bara är att slopa de planerna för dagen. Ska hämta Alice där vid tvåsnåret och sen får jag se vad dagen bjuder på. Eventuellt ska jag göra lite julglass(egengjord glass med lingon och pepparkaka i) och ge mamma och pappa en packe samt svärisarna en. Och sen vänta och se vad dom tycker om det. Det är godare än det låter, jag lovar!

Satt och läste tidningen när jag åt frukost tidigare. När jag bläddrar och sidan för BB-foton(nyfödda med familj/mamma,pappa) kommer upp så det första jag ser är en gammal kompis sedan högstadiet som ganska nyligen fick en söt liten dotter. Tittar vidare och ser att min gamla bästa kompis är med hon också, med sin karl och deras lilla dotter. När det är två stycken i ens egen ålder som man dessutom vet väl vilka det är som är med på den sidan, då vet man att man börjar bli äldre, att tiden rinner iväg som bara den. Och så vill jag bara säga att jag är så oerhört glad för deras skull!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback