Minus nitton i övermorgon?

Först ska jag berätta att jag invigde mina sprillans nya täckbyxor idag och det var underbart härligt i detta eviga snöande och med en kyla som är väldigt lagom. 400:- var dom verkligen värd(halva priset är aldrig fel bara för att det är förra säsongens). Annars gick det bra att jobba.

Julklappen jag skulle finna på strömpilen idag fanns ej i rätt storlek, det är så typiskt! Istället fick jag med mig "vardagliga trosor" hem(ska man bara ha dom när man jobbar så behöver dom inte vara så fräsiga med spets eller dylikt) och så en vinare som present som sedan Chrille fick tidigare ikväll.

Och det där med garderoberna, fan vilket skämt! Jag som skulle hinna med minst tre hann inte en enda, eller jag gjorde faktiskt det valet att jag bara var där medans gubben jobbade. Satte iallafall i några skruvar inne på dass så att lite gjorde jag ändå förutom det lilla jag hjälpte att lyfta gips.

Äsch. Kanske dags att knoppa nu. Imorgon ska jag inte behöva transportera mig mer än 2 km för att jobba och jag må erkänna att det känns skönt att få lite extra tid på morgonen trots att man ska jobba. Frågan är bara om detta snöande håller i sig imorgon också eller om det blir sol och -9 grader som som säger på vädret just nu? Det vore iallafall grymt fint med det senare alternativet.

SERIÖST?? -19 grader på torsdag? Oh lord så kallt! BURR!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback