Motorstopp.

Jag borde fan skämmas. Kom hem och kände att jag kunde göra undan massor som kanske skulle vara bra att göra. Vad har jag hunnit? Slå in paketen och sätta igång en tvättmaskin. Kvar är städningen, julfixandet och lite sådant. Har ju iofs varit och lämnat nyckeln på gubbens jobb för att de ska fixa imorgon samt att jag lagat middag. Men det gills inte, det är sådant som blivit av utöver.

Finns så mycket jag skulle vilja göra nu inför julen. Så som att baka lussebullar, plocka fram ljusstake och nå tomtar sådär. Men är det ens lönt? Jag är knappt hemma för det första. Och nu den närmsta månaden kommer vi nog att jobba oss halvt fördärvade. Allting kommer att vara klart efter jul. Lik förbajat tänker jag på allt julmys man skulle kunna ha när det är klart? Är det insikten som inte vill gå ända in eller är jag bara girig? Jag gillar små detaljer som kan göra och ljus och sådant kan man ju ha ändå.

Vore kul om vi hade vit målarfärg så att jag kunde fixa med något redan på torsdag eller fredag(?). Hm. Ska försöka leta rätt på en enkel bänk också, har kommit på en grej man kan göra så jag ska se om det är möjligt först. Fixar och donar gärna själv så det kan bli intressant om det vill sig.

Nu gör jag det igen.. skjuter upp det jag egentligen skulle göra. SUCK.
Men jag blir lat när jag är hemma och bara är på mitt rum i mitt alldeles
egna lugn.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback