50+ gubbar värre än tonåringar.


Jag hostar upp mina lungor snart. Det är helt vansinnigt hur jobbigt det är. Trodde jag skulle slippa få det som alla ungar i princip fått. Det var inte långt ifrån alla som satt och hostade under lunchen. Och så var det 8 av 18 barn idag. Sen är jag så less kylan nu att det finns inte. Det biter riktigt i kinderna och det är mest bara obehagligt och sju resor värre när man har hostan. Imorgon ska jag kurera mig(har inge jobb för morgondagen och tänker inte tacka ja till det heller, blir så jobbigt med den här äckliga hostan som även ska göra att jag får ont i halsen).

Vill inte ens kommentera hockeyn i fredags, jävla skitmatch! Och dom som skriker värst är ju typ ändå 50+ gubbarna på sittplats. Dom vräker ur sig svordomar värre än en tonåring och beter sig så att man skulle kunna tro att de kommer hoppa över kanten vilken sekund som helst och skulle kunna flå första bästa som försöker lugna ner dom. Visst sjutton tycker jag att man ska skrika på hockeymatcher, det är stämningsfyllt. Men dom går lite över gränsen.

I lördags blev det en lång dag, men vi hann med mycket. Jag hälsade på lille K och det var så kul att få se honom(var nästan ett år sedan sist, ush vad tiden går). Sen hem från skellefteå igen ut till skeppsvik i en liten stuga där vi satt ute på isen och njöt av solen och varm choklad. Det blev grillat till middag, mitt i vintern. Men sjukt gott. Vi fick kissa bakom en bod och diska i snövatten(man får inte vara alltför bakterieskraj för att klara stuglivet. Vi spelade plump, såg melodifestivalen och tryckte i oss onyttigheter som aldrig förr. En kul dag helt enkelt.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback