Det sa bara "poff"!

Grymt skönt att sluta vid tre idag, sånt kan få en att orka en hel del mer än man trodde. Ni märker ju bara, jag har inte lagt mig i sängen för att sova. Istället har jag tagit lite bilder i olika ljus och inställningar på kameran.

En inställning jag gillar är utan blixt, och så skymningsljus ute när det är mycket snö. Då blir det ljusa bilder samt att det skiftar en del i blått. Men det ljuset finns inte särskilt länge, hinner man haffa det kan man få läcker färg på bilden. Kan bli så grymt utan att behöva ändra hur många inställningar som helst och ingen redigering.


Se bara. Gillar att jag är uttryckslös, håret, ögonbrynen(!) och ögonen.

Annars så är det såhär jag har sett ut idag när jag jobbat och med jeansleggings. Och shit, snön. Visst vet man att det har kommit mycket snö och sådär, men det var så härligt att vara ute på förmiddagen idag. Helt orörd snö i massor, höga snökullar och strålande sol. Kan man annat än att bli på bra humör då? Och särskilt när ungarna är hur glada som helst också. Ren jädra pudersnö som "poffar" ifall man kastar någon unge i det orörda. Men när man såg all snö på dagisgården, då var det som att man fick en ny uppsikt över hur mycket snö som verkligen kommit. Önskade idag att det hade varit helg med detta vädret, fått spendera den med någon av mina syskonbarn och bara ta massor av härliga vinterbilder. Den här dagen har varit glad.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback