Han blev hejarklacksmobbad.

Egentligen känns det som jag skulle kunna skriva ett maratonlångt inlägg just nu. Men mest troligt så ids jag inte det. Sen kanske jag inte hinner det heller om jag eventuellt ska träna step2 kp idag, jag känner mig sugen på det.

I fredags så var vi och såg sista hockeymatchen för löven den här säsongen, dom förlorade igen med ynka 759 åskådare på läktarn. Det som bekymrade mig mest var den del av klacken som var där och hejarklacksmobbade Micke Andersson(lövens tränare). Så fort jag hörde deras utrop "kicka micke, rädda klubben" så blev det så uppenbart att det är öppen mobbning. Visst, han kanske inte har gjort det så jävla bra sen han tog över. Tror han känner sig ganska medveten om det själv också faktiskt. Men kan inte var och en tycka vad dom tycker utan att måsta skrika ut det sådär, jag tycker att det var ohyfsat gjort av dessa klackmänniskor. Visst, löven knep inte en playoff plats, men det är väl spelarnas fel också, att dom inte kan få in den förbannade pucken i nätet, det är ju inte tränaren som skjuter alla skotten. Men vafan, dom kom inte sist heller. Den dagen man kan göra allting bättre själv kanske man kan yttra sig högt om det till honom. Men vars har den huminära respekten tagit vägen egentligen?

Lördagen bjöd på många timmars sömn, god mat och kalas. Eller kalas kanske man inte kan kalla det, snarare 25årspartaj hos en god vän till J. Det var trevligt med tycker det fanns en del konstigt folk där som enbart satt vid bordet och kollade snett på folk istället för att hälsa och vara trevliga. Men vi överlevde kvällen och fick vakna halvbakis på söndagmorgon för att se starten av vasaloppet(jippiee, eller så inte. jag ville bara få sova).

Igår körde vi skoter och njöt av att vara ute innan vi bastade och halvdäckade i soffan. Riktigt peppade på måndag. Hell no. Dagen har visserligen gått bra, men unket väder. Snö och blåst, vilken höjdare. När kommer vårtecknen hit också?

Imorgon däremot slutar jag tidigt och har tänkt fara in till stan och kolla efter fina vårkläder utan att onödesshoppa.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback