Nordic Rock!

Jag har ingen aning om vars jag ska börja, det finns så mycket att tala om nu.

I fredags blev det lugnt och inte förns vid tolvtiden på kvällen så begav vi oss in till stan och se Björn Rosenström som gästade Nordic Rock för kvällen. Där bland annat “en gång om dagen” och “jag är så het” spelades och alla i publiken sjöng med som galningar, ung som gammal(jag erkänner att jag blir chockad när en tant på 55+ står och sjunger med för fulla muggar, lyssnar dom på sån musik? Det visste inte jag. Och så fanns det en 35+ som dansade och sjöng med flygande armbågar varav den ena höll på träffa mig rätt på näsan, för att inte tala om att han kunde alla(!) låtarna).


Vi vaknar upp och inser att väderrapporten för helgen stämde. 29 grader i skuggan, äntligen sommarvärme! For upp på mariehemsängarna och slog oss ner i en sluttning för att se på brännbollsspelandet under denna brännbollsyra(brännbolls-vm viskade en fågel). Trots att man satt i kort kjol och tublinne så höll man på att smälta bort och en varm sjö hade varit det bästa just då. Sen var det dags att pysa hem på kalas där vi firade 2 av mina syskonbarn som fyllt år, hon fick skor och han fick fotbollskläder(sverige ofcourse!). Måste även nämna att det var så varmt att jag brände fötterna mot asfalten. Hem hit och knäppa första bärsen, iskall, och sitta ute i solen. Så gott! Grillat satt inte alls fel innan vi skulle cykla ner till stan för ännu mer Nordic Rock. Jorn stod på scenen när vi anlände och jag inser sakta att jag blir fascinerad av hur duktiga dom är och hur grym dom är live. Hade aldrig hört dom innan förns tidigare på datorn när J youtubade några låtar, just då var jag inte alls imponerad. Sen så tycker jag att trummisen var grym som attans när han trummade solo i ca 5-10 minuter utan att det blev för mycket. Klarar man det, då är man bra! Emellan dessa och whitesnake gick vi och intog en plats på en parkering där det fanns utemöbler och jag skrattade tills tårarna kom(rätt stämning kan göra en sån plats mer än okej i det läget). Whitesnake var också bra, fast Jorn blev klart mina stora favoriter. Imponerad som attan av all äldre befolkning som stod där och röjde me, grymma människor. Deras höjdpunkt på kvällen måste ha varit Whitesnake och att få ta sig en bärs efteråt. Det gjorde vi också, och fann alla andra vilket gjorde kvällen ännu trevligare innan vi till sist intog plats för att se Heat. Trist bara att man inte kunde någon annan låt än 1000miles(självklart om man sett melodifestivalen), men dom bleknade bort i jämförelse med de två föregående rockbanden. Men vi var folket, en glad grupp människor som avslutade kvällen med att få ont i fötterna. Så ont att skorna åkte av och jag till sist cyklade hem barfota. Är så glad över att kvällen blev så bra som den blev och var värd de 600kronor som biljetterna kostade. Jag kommer börja lyssna på Jorn från och med igår.


En söndag med sol, fotbollsskoj och grillspett är en bra dagen efter.
En film, chips och cola gör det inte sämre heller. Snart så, duschen först bara.

Imorgon kommer det upp mer bilder, bilder som står för hela helgen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback