Influensavaccinet.

Vad sjutton ska man göra. Jag trodde att när det väl var dags så skulle jag absolut ta det. Men eftersom jag är hypokondriker så vette sjutton om jag vågar efter allt man hört och sett klipp om, jag vill ju liksom inte drabbas själv. Frågan är vad som kan vara värst, att bli sjuk i skiten eller att ta vaccinet och bli sjuk på något sätt som drabbar en resten av livet. Tycker det mest bara är obehagligt att tänka på skiten över huvud taget.

Hur ska du göra?

Såg dessutom det här för några dagar sedan. Sen om det är pga det, och att allt är
sant eller inte, det har jag ingen aning om. Men ifall att? Det skrämmer skiten ur mig.
Har tänkt på det om och om igen.



» ninni

fy fan vad hemskt med hon på klippet.



jag jobbar till 16.30 på fredag tyvärr. får se hur jag mår nästa vecka om de bli nån förändring.



kram

2009-10-28 // 14:46:57

Äsch, jag har garanterat haft svininfluensan och Sebastian med... Det är ju en vanlig influensa..



"Statsepidemiologen Annika Linde menar att denna influensa inte är farligare än vanlig vinterinfluensa men att fler förmodligen kommer att smittas. Få blir allvarligt sjuka och av dessa har flertalet minst en annan riskfaktor. Inkubationstiden är i medeltal ca 3 dagar, men varierar mellan 1 och 7 dagar. Dödligheten ligger i samma nivå som en vanlig influensa."



Så man behöver nog inte ha sån ångest över det..

Men för alla gamla, sjuka och svaga så bör man nog vaccinera sig ändå så att man inte smittar de som faktiskt kan bli riktigt sjuka av den.

Kändes det bättre? :)

2009-10-29 // 14:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback