Mina roliga morgonproblem.

Rolig morgon. Vaknar av att hallampan smäller. Sen inser jag när jag väl bestämmer mig för att kliva upp att tvn, internet, alla lampor utom en(förutom i köket och badrummet) inte fungerar och jag får ringa hjärtat som guidar mig i proppskåpet där jag finner den trasiga i mörkret och sedan ska byta ut. Och allt gick igång igen, som tur var. Och jag som inte kan vakna till utan tvn, var tvungen att göra detta klockan 7 på morgonen.

Igår hade jag det ännu roligare. Innan jag skulle fara och jobba så for jag om på ica för att köpa garn och smör, när jag sedan kommer ut så går det inte att låsa upp bilen. Står och försöker i 10 minuter och trycker frenetiskt på knappen. 15 minuter tills jag börjar, och ALLA mina jobbargrejer låg i bilen. Mamma hade som tur var bilen på jobbet och kunde komma och hämta mig då vi sedan for hem så att jag fick hämta ett par gamla sletna skor som egentligen borde ha kastats för länge sedan och ett par vantar.(Fann ingen mössa och hade inga överdragsbyxor). Samtidigt så hann jag precis dit också, pjuh!

Och här har vi börjat fundelura på om vi sov på ett kryss förut(vilket kan göra att man sover sämre) eftersom vi båda sover så sjukt bra där sängen står nu. Vore galet om det var så. Sen tänker jag även berätta att jag påbörjade en stickning, men det visade sig att den blev för liten i omkrets så att det blev en bebis/dockmössa. Haha. Ska prova börja på en ny, och inte sticka så förbannat hårt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback