Fyra räslor som gäckar mig.

Det var en bra dag på jobbet idag och dagen gick skitfort. Råkade ändå somna efter middagen och sova i nästan två timmar. Jag är en sömntuta, har jag bara tid och är lite trött så kan jag sova en sväng. Men jag sov ju å andra sidan skitdåligt inatt.

Har inte så mycket mer att skriva just nu, utan tänkte dela med mig av lite rädslor:

* Höga höjder. Har alltid varit och jag kan inte ens förstå att grupptryck fick mig att hoppa från femmans trampolin på paradisbadet. Har alltid velat testa rädslan genom att åka höjdskräcken/fritt fall på liseberg och sådant, ger säkert världens adrenalinkick. Men vad gör jag om jag sitter där uppe och får panik?

* Döden. Det har sakta börjat gå upp för mig att det är något som får mig ur balans och bara tanken på att jag själv kommer göra det någon dag är bara för mycket. Men man ska tydligen se det som en gåva för att då uppskattar man livet mer än om det vore oändligt.

* Småkryp. Speciellt spindlar. Perfekt i mitt jobb när ungar dyrkar spindlar(oftast) och gärna håller dom tätt mot ens ansikte medans jag själv skriker inombords och försöker fly fältet. Det är så jag gör annars, när barnen inte ser. De är så grotest äckliga med sina ben, hua..

* Flygplan. Det ständiga "tänk om det kraschar" och där sitter man på helspänn med hjärtat i halsgropen tills man äntligen landar säkert på marken. Ändå älskar jag att man kan ta sig utomlands, och då behövs ju dessa resor.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback