Tvätteri.

Vilka är oddsen att tvättstugan(som alltid annars har väldigt många lediga tider) är uppbokad12-17 en fredag? Det var den iallafall. Av grannen mittemot. Även 17-21 var den uppbokad. Så jag fick bita i det sura äpplet den här gången för att jag inte orkade boka tid i förväg.

Så jag kom upp till lägenheten och började med att sortera all tvätt, färgmässigt och gradmässigt. Sen fick jag dela den mörka tvätten på två och välja det viktigaste som skulle tvättas först och därefter bara kasta in det i maskinen. Den första är nu klar och upphängd på torkställningen och den andra är i maskinen just nu. Bara tre kvar sen(har dock inte plats att hänga upp allt idag vilket är synd).

Har kastat på mig ett ansikte och kammat skatboet för nu tänker jag göra bort lite måsten. Så som att bege sig till bolaget för att ladda upp inför morgondagen. Hur jag ska få med mig allt är dock den stora frågan(så går det när den ena parten jobbar medans den andra är ledig). Sen måste jag ju in på affärn och ladda upp med mer mat. Speciellt mjölk. Ska ju försöka hinna fixa det där med cykeln också. Hupp hupp, skynda!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback