Valborgsmässoafton.

Jag kommer ihåg valborg förra året. Vilket fint väder vi hade då, och att all snö faktiskt var borta. Någonstans i mitt bakhuvud så ville jag att det skulle vara likadant i år. Men det ser ut som att det gråa, trista vädret kommer att hålla i sig. Tyvärr. Känns pisstråkigt att inte kunna vara utomhus på samma sätt, men å andra sidan vill vi inte sitta på någon fest i en lägenhet som vanligt heller.

Vi ska därför låna ut vår lägenhet till J´s föräldrar och vi ska låna deras hus. I år också. Har ingen susning om vilka som egentligen kommer ikväll heller. Mer än att Amanda ska med, vilket känns skitkul! Men innan det är dags att göra sig iordning för kvällen har jag en del att hinna med. Om en timme och femton minuter så har jag tvättstugan. En maskin snurrar redan här hemma. Så all tvätt ska hinnas med. Jag ska över på ica och köpa nå medel för att fixa utväxten i sista sekunden. Sen ska jag plocka undan en del här hemma(vilket jag iofs redan börjat med och inte har mycket kvar av). Ska byta ut mitt täcke mot det som ligger i förrådet, jag gillar att ha mitt för mig själv så att säga, på något konstigt vis. Om det inte är J som är och nallar det förstås.

Sen måste jag bara tala om att jag har beslutsångest angående vad jag ska ta på mig ikväll också. Det jag köpte i förrgår var jag ju sugen på, men den känns för somrig för det här dystra vädret. Måste rådfråga gubben min när han kommer hem senare idag antar jag.

Hua, ska hinna förbi "hemma" också för att syrran med ungarna ska fara och
hälsa på pappa. Och jag vill hinna träffa dom, var så länge sedan sist. Så nu
måste jag vara ännu mer effektiv.

Edit: Skönt att den som tvättade före mig redan var klar nu när jag gick ner vid elva. Så jag kunde starta en timme tidigare. Hann även över på ica och köpte medlet. Nu är frågan bara om jag ska hinna göra det innan eller efter jag varit "hem". Provar med att hinna innan tror jag.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback