Running.

Jag tog mig ut i värmen med musiken ipluggad i öronen. Redo och peppad. Efter tredje joggingsträckan började det bli jobbigt. Den femte så pressade jag mig själv så att jag höll på trilla ihop i värmen, skyndade då till skuggan av ett hus för att pusta några andetag och sträcka ut lårmusklerna(5sek på varje). Sen var jag igång igen. Den åttonde löpsträckan vad jobbig som fan, det var även den sista, den sista är alltid jobbig. Svettades som en gris och fick knappt luft när jag kom in här hemma. Skyndade illa kvickt att hälla i mig en halvliter vatten.

Men så jädra stolt jag är över mig själv! I början gick jag bara, och det är superskönt. Sen utökar man och löper 4 sträckor(1/4 av rundan kanske?), sen 5 sträckor och idag utökade jag till 8. ÅTTA. Det är alltså ungefär halva sträckan, vilket är ungefär 20 minuter. Och så promererar jag den andra halvan raskt. Det känns så bra. Nu hoppas jag bara att jag kan hålla fast vid det här ett tag innan det där bakslaget dyker upp, det som alltid dyker upp någon gång.

Sitter med en handduksturban i håret och bör kanske gå och kamma håret, smeta på lite smink och förbereda mig för middag hos J´s föräldrar. Sen ska jag in till stan och ta en kaffe med Johanna. :) Vad bra dag den här söndagen visar sig bli.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback