Sambolivet.

Trodde jag skulle avlida inatt när jag vaknade vid halvtre, klarvaken pga en hostande pojkvän(i sömnen) och med en hals som gjorde fruktansvärt ont. Efter tre gav jag upp, tog kudden under armen och traskade ut till soffan. Då vaknar han till och undrar "vars ska du?" "lägga mig på soffan, du hostar ju heela tiden". Väl på soffan så hade jag ju fortfarande den där onda halsen som irriterade mig, stoppade in en halstablett någon minut för att lindra smärtan och det gick. Hörde även att han i princip hade slutat hosta inne i sovrummet, men då var jag så trött att jag slocknade. Vid tjugo över sex imorse väckte han mig och sa att jag kunde gå och lägga mig i sängen(han skulle iväg på jobbet) och jag sov som klubbad till kvart i tio. I vanliga fall störs jag inte av hans hostningar, antar att det var värre då jag inte var kry själv och när jag väl vaknade till så kände jag bara det onda och hostningarna blev ett irriterande ljud.

Sitter och kikar mejlen med jämna mellanrum idag också, inget svar än. Åh, håller tummarna. Blir det av vet jag en grej till jag ska önska mig när jag fyller år. Annars så har jag glott tv, varit iväg med bilen en stund för att kika på umeå hästsportbutiken och onoff. På onoff provade jag att hålla i både nikon d5000 och canon eos 500d. Där insåg jag att canon låg bättre i min hand. Hade varit perfekt om den hade haft nikons vinklingsbara lcd-skärm.

Nej, nu ska jag lägga mig i soffan och krypa ner under filten i hopp om att känna mig piggare igen när jag ska ställa mig med middagen. Ugnspannkaka(har aldrig gjort det själv förut), mums! Sen skulle hjärtat bjuda mig på hockey ikväll. Det ska bli så himla kul! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback