Välkommen systerdotter.

Vid midnatt fick jag ett sms om att jag återigen skulle bli moster idag och imorse nåddes jag av beskedet av att den lilla flickan kommit ut i världen. Mitt åttonde syskonbarn. Inväntar med spänning att få se och hålla när det är så pass att de pallrar sig hitåt framöver. Och namnet, det blir också spännande att få veta när de kommit på något.

Annars då? Jo vi har grejat på i lägenheten idag också. Jag har städat i köket så att det faktiskt ser ganska okej ut, dammsög och la dit ny skyddspapp på golv. Har sopat lite överallt faktiskt för det är världsrekord i damm i think. Haha. Burit ut lite sånt som inte behövs mer har jag också gjort. Samtidigt så har all golvläggning hunnit bli klar idag och mer än halva vardagsrummet är tapetserat.

Vad är då kvar? Jo, elen. Golv i badrum, inredning i badrum. Lister. Och lite småplock. Samt undanstädning. Man funderar ju självklart på när det hela är klart, men om 2 veckor kanske? Om vi har tur. Herrejösses vad kul det blir den dagen allt är färdigt. (Förövrigt bara ÄLSKAR jag fondväggen i sovrummet!)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback