2,4 mil!

Är så fruktansvärt stolt över mig själv idag. Jag gjorde det!!
Jag cyklade till och från jobbet idag! Runt 2 mil och 4 km. Är
måttligt öm i lår och rumpa nu vill jag lova och hoppas på att
jag orkar göra om bravaden imorgon också trots att jag börjar
sju då.


For en timme och en kvart tidigare hemifrån eftersom jag inte visste vilken tid det skulle ta, alltid bra med lite marginal. Hade med mig ombyte upptill och deo(haha). Råkade visst cykla gärnet ända upp till sjukhuset och var där efter 20 minuter och under den sträckan hade jag hunnit med att se tre vrålande, glada, supande gäng studenter och kände mig lycklig för deras skull(tänk att det var hela tre år sedan jag själv tog studenten, helt sinnes vad tiden går!) och några enstaka studenter som kom cyklandes med mössan på och såg halvstressade ut. Hur som helst så tog jag det lugnare när jag hade 55 minuter på mig att ta mig fram efter sjukhuset. Var framme efter 40 minuter på cykel(kommer ta längre tid när jag ska lugna ner mig liiite i början). Måste erkänna att det var både skönt och utmattande. Cyklade uppför varenda backe dessutom!

Nu ska jag svida om lite snabbt och cykla hem till mamma och pappa och checka läget. Kom på att jag hade lovat att ringa upp honom tidigare idag och totalt glömt det tills nu. Så det kan gå. Struntar i det nu eftersom jag ändå ska dit en stund.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback