Två kilo.

Har precis kommit hem från Ängersjö. Vi har varit och slagits med myggen ute på sjön. Efter middagen satt vi och klurade på vad vi skulle hitta på ikväll som inte innebar en massa öl och dylikt så vi bestämde oss för att fara och fiska. Kvart över åtta hade vi hämtat det andra spöt och var på väg.

Ska jag vara helt ärlig var jag lite nervös för att jag inte var säker på om jag mindes allt sen förra året(då jag till och med kunde knyta tafsar till slut) men det gick faktiskt bra och jag kom ihåg hur man kastade och så. Där runt halvtio höll jag på att ge upp men så hux flux så var det något annat än bottennapp på kroken, en yttepytteliten gädda på typ 150gram. Förstå så liten. Skrattade ändå. Men bara en kort stund senare fick jag napp igen, av en betydligt tyngre rackare. Som visade sig väga 2kilo. 3 gäddan i mitt liv och personbästa, yey! Då blev jag riktigt taggad på att få något ännu tyngre på kroken men efter några kast så gick linan av i kastet och draget flög åt fanders. Fan också. Då fick jag roa mig med att titta på, ta lite kort och ro en sväng i hopp om att få upp lite värme i mina nu ganska kalla händer(för att inte tala om hur kall jag var om baken). Runt halvelva såg vi andfamiljen simma runt bland vassen och måsarna som var ute efter nattamat. Ganska idylliskt med tanke på att det var helt vindstilla och solen lös bakom träden.

Orkar inte föra över bilder från kameran just nu, men ska visa imorgon.
Nu måste vi däremot gå ut och tömma grillen innan duschen och soffan
gäller för ett tag. Hoppas ni har kul vad ni nu än gör! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback