Vill ha shortsdressen!

Igår sket jag i bloggen helt och hållet.

Efter jobbet så for jag in till stan och shoppade lite. Var ute efter en klänning jag sett på rut m.fl förut. Fanns den kvar? eh, nej. Så kul är det när man velar. Så jag satte igång att leta andra klänningar och gick in på h&m. Fann en gul som kan bli härlig i sommar bland annat. Sedan så provade jag för första gången i mitt liv en shortsdress, skitsnygg, och det bästa av allt var att jag ville ha den. Dock var den på gränsen till för liten. Köpte den ändå för att prova hemma och fara runt överallt imorgon och byta storlek eventuellt. Fann även ett par jeans för tvåhundra på gina samt en blå skjortblus. Annars så latade vi bara och låg framför tvn hela kvällen.


De här jeansen fast mörkblåa utan några ljusare partier och snygga sömmar. Samt blusen.

Hur som haver, idag då. Jo jag har precis kommit hem från en runda runt hela Umeå tror jag bannemig. För att leta den där dressen i annan storlek. Först ersboda -ingenting. Sen strömpilen -ingenting, men frågade iallafall och hon sa att de inte hade hunnit hänga upp något som kom i torsdags i princip så jag skulle antingen ringa eller komma förbi på måndag. Så jag for in till stan igen för att titta om någon annan kanske hade lämnat tillbaka eller så. Men icket! Provade då en storlek som var ännu större bara för att, men den var lite fööör stor. Såg att den tydligen skulle finnas i vitsvart också. Lämnade tillbaka den andra med sorg i hjärtat och bytte till mig lite underkläder.

Har kikat om den finns på internet också, men inte det. Jag blir så ledsen, vill verkligen ha den. Blir skitball i sommar till klackar, solbrillor och kanske en liten jacka över det. Måste . Hitta . Den !

Näe, nu är det dags för mig att hänga andra maskinen
tvätt och marinera lite kött till middagen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback