Balkongfunderingar.

Jag fick ändrad schemarad för morgondagen. Och ja, det känns surt att sluta en timma senare. Om än jag börjar en timma senare ändå. Det är ju skönare att sluta tidigare trots allt. Men det är inte mycket att göra åt saken. Sen ska jag bege mig på kicks eller något och inhandla grejer så att jag kan prova göra egna tippar(naglar) hemma.

När jag satt i dessa funderingar tidigare idag, efter jobbet så plingar det helt plötsligt ett x antal gånger på dörren och jag blir väldigt fundersam och springer och tittar i kikhålet. Vem står där ute om inte min lilla farmor. Första gången hon kommer förbi här, med en namnsdagsblomma åt min karl. Som inte ens var hemma. Men det var kul att se henne, var ju trots allt i påskas senast.

Annars har jag suttit i funderingar över hur vi ska göra med balkongen, snart kommer man ju vilja sitta där allt oftare och det är på tiden att vi fixar till det där ute. Hur jag ska få hem en stor planka för att snabbt snickra ihop en bänk är för mig det största frågetecknet just nu, men det ska gå. Vill även ha tag i en lämpligt hög hylla som man både kan ställa blommor och ljus på. Allt för hög mysighetsfaktor utan att kosta skjortan. Måste nog tvinga till mig lite hjälp av gubben eller någon.

Äh, nu ska jag krypa till kojs och försöka ladda batterierna för en ny dag imorgon.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback