Effektivitet.

Vi startade dagen ganska tidigt idag. Runt nio. Vi klädde i princip på oss och for ut för att göra nå ärenden. Som även Robin hakade på. Gubben skulle ha nya tennisskor och jag skulle kolla efter födelsedagspresenter. Tvungen att fixa 3st inför nästa vecka.

Vi tog oss till Intersport först av allt och det tog ett tag innan vi dels fick hjälp(var en del människor där kring skorna) och sen var det problem att hitta åt vars de stod på lagret och så. Hur som haver kom han ut med två par skor och R ett par. Sen var det min tur att checka läget på h&m där jag fann mina syskonbarns presenter som ska firas på torsdag. Medans så var grabbarna in på bolaget och vi hann en hel del innan tjugo över elva.

Efter att de for iväg för att spela tennis så har jag bakat(var tvungen att prova om de blev goda så att jag kan baka mer till veckan inför kalasen), startat diskmaskin, slagit in presenterna och sen kom mamma och pappa med två av kidsen och fikade lite med mig. När dom begav sig satte jag igång och drog ett varv med dammsugaren, diska undan plåtar, dammtorka lite, stoppa undan tjockaste vinterjackorna i förrådet och bäddat säng.

Känns för himla härligt att ha varit effektiv på olika sätt. Nu ska diskmaskinen tömmas, för nu står den och piper. Imorgon ska jag köpa gubbens födelsedagspresent samt kolla upp vad det är mamma och pappa har tänkt köpa. Ungefär så. Men nu ska jag fortsätta pumpa och digga musik här hemma!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback