En riktigt rolig lördag!

Igår var det bara så skönt att koppla bort bloggen och tillåta sig själv att både vara bakis och ligga på soffan utan att känna "fan jag måste!". En liten befrielse till sig själv samtitigt som man faktiskt tänker på att man inte skriver. Undra hur man skulle känna om man la ner bloggen..

Hur som haver blev lördagen en kanondag! Till att börja med så fick han min present på sängen(ett träningsställ, löpvariant, den andra han skulle få också hade inte hunnit komma) sen klev vi upp och storstädade(inte för att vi brukar ha speciellt nedstökat, men dammsuga, dammtorka och skura golv) innan mina föräldrar dök upp vid tio. Första fikat för gubben. Som fick en rund sittpall till vardagsrummet(som vi behövde det). Sen så begav vi oss in till stan där vi skulle kolla en skitsnygg skjorta åt honom, som han köpte. Sen fann vi honom även ett par jeans och en till skjorta på en annan affär. Innan tolv var vi hemma igen.

Då hoppade jag in i duschen medans han gick till Ch och brände en skiva och iordninggjorda, nerpackade grejer och första groggen tagen innan halvtvå då vi blev upphämtade för att fara till Baggis för att förbereda inför middagen och sådär. Strax efter tre började folket trilla in och efter välkomstbål, honungsmelon och en massa surr med stek i solen var det dags att dra fram allt och starta grillarna för att kirra middagen som skulle bjudas på. Sen fram med kladdkakemuffins och en kort stund senre pallra oss vidare till en gräsyta för lite brännboll(där jag jag höll på hosta sönder och trodde jag skulle knäcka naglar). Helsickes så kul! Sen blev det att sitta ute, dricka massa gott, umgås, spela kubb och ha trevligt. Min ena syster och hennes familj var förbi utan minsta stintan. Ett tag efter tio så packade vi in oss åtta av 13 pers i lincoln(finbiln) och for runt. Mötte upp resterande inne i stan(jävla skitOlle´s för övrigt!!). Blev riktigt kul. Lite nattamat på det och en taxitur hem för att sedan slockna.

Sammanfattningsvis sjukt bra kväll! Och att vi hade värmen och vädret helt på
vår sida var inte fel alltså. Att kunna gå i linne och skjorts fram till runt åtta på
kvällen är inte fyskam! Mera sånt tack. Har en hel drös med bilder och tänker
bju på några stycken.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback